Πριν μερικές μέρες ο καλλιτέχνης, ακτιβιστής και μοντέλο, Chella Man, ανακοίνωσε μέσα από το Instagram ότι είναι το νέο πρόσωπο του οίκου YSL στον τομέα των καλλυντικών. Το γεγονός αυτό είναι μάλλον ιστορικό αφού καθιστά τον Chella Man τον πρώτο τρανς άνδρα που αναλαμβάνει μια τέτοια θέση, αυξάνοντας παράλληλα θεαματικά την ορατότητα της τρανς κοινότητας, δεδομένης της ευρείας επιρροής του μεγάλου οίκου. Το μοντέλο πρόκειται να παίξει σημαντικό ρόλο στις καμπάνιες της νέας beauty σειράς Nu Collective του οίκου YSL, πλάι σε κάποιους ακόμα influencers της GenZ.

Στο πρώτο βίντεο που ανέβηκε από την καμπάνια, ο Chella Man μιλάει για την προσωπική ιστορία του, την δυσφορία φύλου που ένιωθε πριν την φυλομετάβαση, το τί σημαίνουν για αυτόν οι ουλές και πώς λειτουργεί για τον ίδιο η τέχνη. “Πάντα αισθανόμουν πολύ έντονη δυσφορία φύλου – το μυαλό μου δεν μπορούσε να συνδεθεί με το σώμα μου” εξηγεί. “H επέμβαση αφαίρεσης στήθους μου επέτρεψε να νιώσω το σώμα μου σαν αληθινό σπίτι μου, και οι ουλές μου θα μου θυμίζουν πάντα αυτή την απελευθέρωση.” Όσον αφορά την σχέση του με την τέχνη συνεχίζει “Όταν δεν βρίσκω τις λέξεις για να εκφραστώ, η τέχνη είναι το παραθυράκι μου. Οι ουλές μου είναι αυτό που με κάνει να είμαι ο εαυτός μου. Είναι προνόμιο να τις κουβαλώ. Οι ουλές μου είναι η ταυτότητά μου.”

Στην πραγματικότητα ο Chella Man αλλάζει τα δεδομένα της βιομηχανίας της ομορφιάς με την εμφάνισή του και σε ένα ακόμα επίπεδο, αφού ανήκει σε δυο μειονότητες. Το μοντέλο είναι επίσης μερικώς κωφός, συνεπώς αυτή η συμπεριληπτική κατεύθυνση του οίκου φέρνει και το ζήτημα της διαθεματικότητας στο τραπέζι, δηλαδή το επόμενο εμπόδιο που η βιομηχανία της μόδας καλείται να επιλύσει σε ότι αφορά την ποικιλομορφία των μοντέλων. Εντείνοντας την ορατότητα της εν λόγω μειονότητας, στην διάρκεια του βίντεο-καμπάνια βλέπουμε τον Man να φοράει στα αυτιά του ένα κομμάτι από την σειρά κοσμημάτων Beauty of Being Deaf που ίδιος σχεδίασε. Φτιαγμένα για κωφά και μερικώς κωφά άτομα, τα σκουλαρίκια της σειράς αυτής είναι σχεδιασμένα από μαλακό μέταλλο και προσαρμόζονται γύρω από τα αυτιά, κρύβοντας ή στολίζοντας ενδεχομένως τα κοχλιακά εμφυτεύματα, Με αυτό τον τρόπο προσφέρει στα άτομα αυτά την αίσθηση ελέγχου του σώματός τους που ίσως ένιωθαν πως τους έλειπε ενώ παράλληλα κανονικοποιεί την αναπηρία.

 

Στο προωθητικό φιλμάκι για την σειρά κοσμημάτων του, το οποίο δημοσιεύτηκε πριν την καμπάνια του YSL, ο Man σχολιάζει επίσης την θέση των ατόμων με αναπηρία στην βιομηχανία της ομορφιάς, “Όταν σκέφτεσαι ομορφιά, δεν έχεις μάθει να σκέφτεσαι εμένα. Συχνά ακούμε ότι έχουμε χάσει, ότι κάτι δεν έχουμε, βρισκόμαστε σε απώλεια. Αλλά μπροστά στην προκατάληψη, γινόμαστε πιο δυνατοί.”

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!