“Η Schiaparelli ήταν ειδική στο μοντέρνο. Η δουλειά της αντανακλούσε το χάος και την ελπίδα της ταραχώδους εποχής που έζησε (1890-1973). Σήμερα θέτουμε και οι ίδιοι παρόμοιες μεγάλες και καθοριστικές για την ταυτότητά μας ερωτήσεις: Πώς μοιάζει η τέχνη; Τι είναι ταυτότητα; Πώς ντυνόμαστε για το τέλος του κόσμου”. Αυτό ανέφερε στο Harper’s Bazaar ο Daniel Roseberry, καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Schiaparelli από το 2019.  

Ο οίκος ιδρύθηκε το 1927 από την Elsa Schiaparelli. Οι δημιουργίες του πάντα ξεχώριζαν και σε καμία περίπτωση δεν θύμιζαν τα πιο κλασικά κομμάτια, που έχουμε στο μυαλό μας από τα κόκκινα χαλιά της Χρυσής Εποχής του Hollywood. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, είχε χάσει αρκετό μέρος της δυναμικής του. Άλλοτε γιατί ακολουθούσε τις στερεοτυπικές και συνηθισμένες νόρμες της Υψηλής Ραπτικής και άλλοτε γιατί ό,τι πιο υπερβολικό ήθελε να κάνει, έμοιαζε να γίνεται λάθος και να ακουμπάει το κακό κιτς.  

Η έλευση του Roseberry φαίνεται να άλλαξε τα πράγματα. Με έναν δικό του τρόπο, ο σχεδιαστής ήθελε να επαναφέρει το ύφος του οίκου στην αισθητική και το όραμα της Schiaparelli. Και οι προσπάθειές του έπιασαν τόπο. Ο οίκος δεν βρέθηκε απλά στο κόκκινο χαλί, με μεγάλα ονόματα να φοράνε κομμάτια του. Όσοι τον επέλεξαν κατάφεραν να τραβήξουν τα βλέμματα και να μπουν στις λίστες με τους πιο καλοντυμένους. Με λίγα λόγια, ο Schiaparelli -και κατ’ επέκταση ο Roseberry– είναι ο μεγάλος νικητής της σεζόν των βραβείων.  

Ο οίκος σε όλα τα μεγάλα βραβεία 

Golden GlobesCritics Choice AwardsGrammys. Είδαμε δημιουργίες του κυριολεκτικά σε όλες τις τελετές των μεγάλων διοργανώσεων. Και για να τα πάρουμε με τη σειρά, η Cate Blanchett ήταν η πρώτη, που μερικές μέρες πριν τα Golden Globes αποφάσισε να ανεβάσει μία διαφορετική φωτογραφία κόκκινου χαλιού. Συγκεκριμένα, την είδαμε απλωμένη σε έναν μαύρο καναπέ, χωρίς παπούτσια, με ένα εντυπωσιακό Schiaparelli μαύρο φόρεμα με άνοιγμα μπροστά και με τεράστια cream μανίκια.  

Μερικές μέρες μετά, η Emma Corrin παρέλαβε το Critics Choice βραβείο της με ένα φόρεμα που λατρέψαμε. Ήταν Schiaparelli, μίνι, μαύρο, με μία ελαφριά ζιβάγκο λαιμόκοψη, με ένα μεγάλο στρογγυλό άνοιγμα στο ντεκολτέ και με μεγάλα χρυσά διακοσμητικά ασορτί με τα σκουλαρίκια της. 

Ωστόσο, η μεγάλη στιγμή του οίκου ήρθε με τα Grammys. Την στιγμή που η Beyonce ανέβηκε στην σκηνή, παρέλαβε το βραβείο της και έγινε η γυναίκα με τα περισσότερα Grammys στην ιστορία της διοργάνωσης. Αυτή ήταν η πιο σημαντική στιγμή της βραδιάς και η τραγουδίστρια αποφάσισε να τη ζήσει φορώντας Schiaparelli. Συγκεκριμένα, την είδαμε με ένα στενό μαύρο δερμάτινο μίνι φόρεμα, με έξω ώμους και με μανίκια, που σταδιακά μετατρέπονται σε γάντια με χρυσά νύχια.  

Στα Grammys, όμως, είδαμε ακόμα μία καλλιτέχνη να φοράει Schiaparelli. Ο λόγος για τη Noah Cyrus, της οποίας η θέση στις πιο καλοντυμένες θεωρήθηκε ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία. Γιατί; Διότι η τραγουδίστρια και ηθοποιός είναι αρκετά λιγότερο γνωστή, ενώ συχνά ο κόσμος την αντιμετωπίζει απλά ως την αδερφή της Miley Cyrus. Το γεγονός, λοιπόν, ότι οι προβολείς στράφηκαν πάνω της και όλοι μίλησαν αποκλειστικά για εκείνη, χάρη στο εντυπωσιακό λευκό Schiaparelli φόρεμά της, αποτελεί τεράστια νίκη.  

Οι εικόνες του οίκου, λοιπόν, μιλάνε από μόνες τους. Εμείς απλά ανυπομονούμε για το τι θα δούμε στο επόμενο διάστημα, με τα BAFTA και τα Oscars να πλησιάζουν.  

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!