Χθες το πρωί, 25 του Γενάρη, πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της Εβδομάδας Μόδας Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι η παρουσίαση της συλλογής Haute Couture S/S 2022 του οίκου Chanel. Το show έγινε στο Grand Palais Éphémère, και ως συνήθως ο χώρος γέμισε από λαμπερούς front-rowers, διάσημους A-listers, και βέβαια εντυπωσιακά looks στην πασαρέλα, ραμένα με εξαιρετική αριστοτεχνία, απαραίτητο στοιχείο σε ότι αφορά τις συλλογές Υψηλής Ραπτικής.

Σε αυτή την κολεξιόν, η καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Chanel, Virginie Viard, επέλεξε να εξερευνήσει μια πιο ανέμελη πλευρά της Υψηλής Ραπτικής, θέτοντας στο επίκεντρο μια πιο ανάλαφρη, girly αισθητική, με αναφορές στις σιλουέτες των 1920ς και στα έργα της σχολής των Κονστρουκτιβιστών.

Όλα αυτά ήταν σε έναν βαθμό αναμενόμενα με έναν τρόπο. Αυτό που όμως σίγουρα μας εξέπληξε, ήταν το ποιός ή μάλλον τι άνοιξε το show.

Η Charlotte Casiraghi, επάνω σε ένα άλογο (!), έκανε τον γύρο της πασαρέλας ανοίγοντας έτσι το show. H εγγονή της πριγκίπισσας Grace Kelly του Μονακό, και μούσα του Karl Lagerfeld, είναι επίσης μια από τις πρέσβεις του οίκου από το 2020.

Ήταν άρα μια λογική επιλογή, να ανοίξει εκείνη το show. Αυτό που δεν έβγαλε πολύ νόημα, ήταν το άλογο το οποίο την συνόδευσε. Καποιοι , στην προσπάθειά τους να στηρίξουν αυτή την κίνηση, τόνισαν πως το τελευταίο show του οίκου “έκλεισε” επίσης με τον ίδιο τρόπο, με την κλασσική νύφη στο τέλος της επίδειξης επάνω σε ένα άλογο, συνδέοντας έτσι τις δυο εικόνες.

Πολλοί άλλοι ωστόσο δεν είδαν την συγκεκριμένη επιλογή με θετικό τρόπο, σχολιάζοντας επικριτικά κάτω από τα post στον Instagram λογαριασμό της Chanel. Ανάμεσά τους σχόλια όπως “πόσο κιτς και περιττό το να χρησιμοποιείς ζώα στην πασαρέλα,” και “Πόσο περιττό να φέρετε ένα άλογο στην πασαρέλα; Απλά και μόνο για την ‘διασκέδαση’ των παρευρισκομένων; #κακοποίηση_ζώων”.

Εμείς από την πλευρά μας θα συμφωνήσουμε απόλυτα με τους δεύτερους, τόσο γιατί ήταν όντως πολύ κιτς να βλέπεις ένα ζωντανό να είναι μέρος του show, θυμίζοντας εποχές τσίρκου, όσο και λόγω του επικοινωνιακού ζητήματος. Χωρίς να θέλουμε να γίνουμε δηκτικοί, οι τελευταίες συλλογές του οίκου, ιδίως από τον ερχομό της Virginie Viard, δεν είχαν τόσο θετική ανταπόκριση από κοινό και κριτικούς, κυρίως λόγω της έλλειψης νέων πρωτοποριακών προτάσεων, που κάποιος θα περίμενε από αυτό το τόσο εμβληματικό σπίτι. Το δικό μας συμπέρασμα λοιπόν είναι πως ίσως στην προσπάθειά τους να κάνουν ένα μιντιακό buzz, κάτι που μάλλον δεν θα κατάφερναν μόνο με την ίδια την συλλογή, στράφηκαν σε κάτι άλλο, που πραγματικά δεν έχει καμία σχέση με το show και ούτε συνδέεται κάπως με το θέμα της κολεξιόν.

Έχοντας πει αυτά, ελπίζουμε μελλοντικά να μην ξαναδούμε κάτι αντίστοιχο.

 

 

 

 

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!