Το κραγιόν ήταν πάντα ο καλύτερος σύμμαχός μας, ώστε να φαινόμαστε περιποιημένοι ακόμα κι αν έχουμε βάλει μόνο αυτό και το υπόλοιπο πρόσωπό μας είναι εντελώς άβαφτο. Η εποχή αυτή τελείωσε ή τουλάχιστον για την ώρα έχει μπει στον πάγο.

Από μόνιμο μυστικό όπλο, το κραγιόν έχει μετατραπεί σε περιττό και άβολο προϊόν. Σε πολλές περιπτώσεις, όπως στο γραφείο και στα εμπορικά καταστήματα, η μάσκα είναι αναγκαίο να μένει μόνιμα πάνω μας και να καλύπτει το στόμα και τη μύτη μας, με αποτέλεσμα αν έχεις αποφασίσει να βάλεις κραγιόν να είσαι ο μοναδικός που θα το γνωρίζει. Από την άλλη, οι εμφανίσεις μας χωρίς μάσκα, σε εστιατόρια και μπαρ για παράδειγμα, έχουν περιοριστεί αρκετά τόσο λόγω του περιορισμένου πλέον ωραρίου τους, όσο και γιατί είναι αρκετοί αυτοί που φοβούνται ότι η όποια έξοδος μπορεί να τους εκθέσει στον κορωνοϊό. Ακόμα κι όταν, όμως, θα αποφασίσουμε μία τέτοια έξοδο, θα σκεφτούμε πολύ το αν θα βάλουμε κραγιόν, αφού στην περίπτωση που χρησιμοποιούμε τα ΜΜΜ, θα χρειαστεί πάλι να φορέσουμε μάσκα και δεν θέλουμε ούτε αυτήν να γεμίσουμε λεκέδες, ούτε το πρόσωπό μας να πασαλειφθεί με χρώμα.

Το αποτέλεσμα; Ένα από τα πιο δυνατά προϊόντα της βιομηχανίας ομορφιάς ξαφνικά πέφτει όλο και πιο χαμηλά στις πωλήσεις. Η πτώση αυτή δεν είναι υποθετική ούτε αποτελεί απλά πρόβλεψη, αλλά επιβεβαιώνεται από όσες εταιρείες έχουν μοιραστεί τα ποσοστά πωλήσεών τους. Το κραγιόν είχε τη μεγαλύτερη πτώση από όλα τα προϊόντα λιανεμπορίου στην Amazon στις ΗΠΑ, με τις πωλήσεις του να πέφτουν κατά 15% και τις τιμές του κατά 28% ήδη από τον Απρίλιο, η ερευνητική εταιρία Bloch μίλησε με 1.000 καταναλωτές προϊόντων ομορφιάς, για να διαπιστώσει ότι το 86% που φόραγε συχνά κραγιόν πριν την πανδημία, τον Ιούλιο είχε πέσει στο 45%, ενώ η ερευνητική εταιρεία Kline έχει υπολογίσει ότι μέχρι το τέλος του 2020 η πτώση θα ακουμπήσει το 11% σε παγκόσμιο επίπεδο -αυτό μεταφράζεται σε 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια μείον-.

Ο σταδιακός “θάνατος” του κραγιόν θα επηρεάσει σημαντικά τα έσοδα όλης της βιομηχανίας ομορφιάς. Μέχρι πρότινος ήταν το πρωταγωνιστικό τους προϊόν, στο οποίο στηρίζονταν όχι μόνο βγάζοντας περισσότερα κομμάτια, αλλά και περισσότερους κωδικούς. Κομμάτια και κωδικοί που τους κόστισαν για να παραχθούν, χωρίς όμως το 2020 να τους επιστρέψουν κέρδος. Αυτό, σε συνδυασμό με το κλείσιμο των μαγαζιών για μεγάλο διάστημαα, η εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών McKinsey & Company έχει προβλέψει ότι θα οδηγήσει όλη τη βιομηχανία ομορφιάς σε πτώση 20% με 30% σε παγκόσμιο επίπεδο και σε πτώση έως και 35% στις ΗΠΑ, αν έρθει ακόμα ένα lockdown.

Τα νέα, όμως, για τον χώρο δεν είναι εντελώς αρνητικά. Οι καταναλωτές μπορεί να εγκαταλείπουν τα κραγιόν, αλλά κατευθύνονται σε άλλα προϊόντα ομορφιάς, μετατόπιση από την οποία η βιομηχανία μπορεί να κρατηθεί και να σωθεί, αν τρέξει λίγο παραπάνω. Με τα παγκόσμια lockdowns να μάς κρατάνε για καιρό στο σπίτι και με τις μάσκες να δημιουργούν συχνά ερεθισμούς και σπυριά στα πρόσωπά μας, τα προϊόντα φροντίδας της επιδερμίδας μας έχουν γίνει από τα πιο δημοφιλή, με τις πωλήσεις στις σάουνες προσώπου να έχουν ανέβει κατά 70% και της βιταμίνης C κατά 37% μέχρι τον Ιούνιο, σύμφωνα με τη Vogue Business.

Και αυτό δεν ήταν καν το μεγάλο “μπαμ” των προϊόντων ομορφιάς. Ίσως μπορείς να το υποθέσεις και δεν χρειάζεται καν να στο πούμε, αλλά με τις μάσκες να καλύπτουν τα χείλη μας και τις μύτες μας, ένα σημείο μένει για να επικεντρώσουμε το μακιγιάζ μας, τα μάτια μας. Η αύξηση πωλήσεων σε όλα τα σχετικά προϊόντα φαντάζει τρομαχτική. Το κινεζικό Amazon, Alibaba, είχε αύξηση πωλήσεων στο μακιγιάζ ματιών 150% ήδη από τα μέσα Φεβρουαρίου, μεγάλα brands, όπως ο Dior και ο Bobbi Brown, είχαν 40% και η εταιρεία δεδομένων Kantar ανέφερε στη The Telegraph ότι μέσα σε τρεις μήνες -με καταληκτική ημερομηνία την 28η Ιουνίου- το μακιγιάζ ματιών ανέβασε τις πωλήσεις του κατά 204%.

Οι εταιρείες, λοιπόν, μετά τον πρώτο πανικό τώρα ξεκινάνε να πιάνουν τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό. Η L’ Oreal, για παράδειγμα, έχει ανακοινώσει τον διπλασιασμό των προϊόντων ομορφιάς της για τα μάτια, αλλά και ότι θα επικεντρωθεί αρκετά στην ανάπτυξη προϊόντων μέικ-απ μακράς διαρκείας, που δεν θα λεκιάζουν τις μάσκες μας. Ο πρόεδρος της Estee Lauder, Leonard Lauder, μιλώντας στο WWD αναγνώρισε ότι τη θέση του κραγιόν θα πάρει πλέον η μάσκαρα, αλλά και τα μανό, με την τελευταία του πρόβλεψη να επιβεβαιώνεται από την αύξηση 218% στις αγορές προϊόντων φροντίδας νυχιών, όταν όλα τα στούντιο και ινστιτούτα ομορφιάς ήταν κλειστά.