Μάλλον βρέθηκες εδώ μετά από απόφαση να ελαττώσεις ή να κόψεις το τσιγάρο από την ζωή σου. Συγχαρητήρια. Είναι μία άσχημη συνήθεια, η οποία δεν σου προσφέρει τίποτα (μα απολύτως τίποτα) θετικό και όσο πιο γρήγορα την αφαιρέσεις από το lifestyle σου, τόσο περισσότερο εξασφαλίζεις ένα υγιές μέλλον, χωρίς αναπνευστικά προβλήματα, βήχες, κίτρινα δόντια, κακή αναπνοή και την διαδικασία να βγαίνεις κάθε λίγο και λιγάκι από το μπαρ ή το γραφείο (στην μετά Covid εποχή) για μερικές τζούρες.

Σε περίπτωση που αναρωτιέσαι αν η διατροφή παίζει ρόλο στο κόψιμο του καπνίσματος, η απάντηση είναι πως η διατροφή παίζει ρόλο στα πάντα και είναι το πιο σημαντικό πράγμα που υπάρχει στην ζωή μας. Μασουλάω αυτήν την στιγμή που μιλάμε.

Υπάρχουν ορισμένες τροφές λοιπόν που μπορούν να αποτελέσουν έναν ισχυρό σύμμαχο στην προσπάθειά σου να αποχαιρετήσεις την νικοτίνη και αντίστοιχα κάποιες που παραμονεύουν για να σου βάλουν τρικλοποδιά. Ας τις γνωρίσουμε πιο αναλυτικά.

Σύμμαχος: Γάλα

Σύμφωνα με έρευνα της εφημερίδας Nicotine & Tobacco Research, 210 καπνιστές ρωτήθηκαν ποια φαγητά δεν ταιριάζουν καθόλου με την γεύση του τσιγάρου στο στόμα τους και η πιο δημοφιλής απάντηση ήταν τα γαλακτοκομικά. Επομένως ένα ποτήρι γάλα ή λίγο γιαούρτι μπορεί να σου σβήσει την διάθεση για κάπνισμα σχεδόν αμέσως.

Αντίπαλος: Καφές

Ολόκληρη ταινία έχει βγει με τίτλο Coffee and Cigarettes, επομένως δεν μας κάνει εντύπωση. Σύμφωνα με τον Michael Fiore, διευθυντή του Center for Tobacco Research and Intervention στο πανεπιστήμιο του Wisconsin, “όταν ρωτάς έναν καπνιστή ποιο από όλα τα τσιγάρα της ημέρας θα του έλειπε περισσότερο, συνήθως απαντάει αυτό που κάνει μαζί με τον καφέ του”. Ο λόγος είναι κυρίως ψυχολογικός, καθώς πολλοί ταιριάζουν δραστηριότητες μεταξύ τους και έτσι το καφές/τσιγάρο γίνεται ισχυρή συνήθεια, η οποία δεν είναι πλέον εξίσου απολαυστική (ή απλά σε κάνει να νιώθεις άβολα) όταν προσπαθείς να δοκιμάσεις το ένα χωρίς το άλλο.
Επίσης η καφεΐνη μπορεί να δώσει ένα επιπλέον buzz στις διεγερτικές ιδιότητες του τσιγάρου και έτσι να δημιουργηθεί ακόμα πιο μεγάλη επιθυμία για κάπνισμα. Δοκίμασε πράσινο τσάι ή ζεστό κακάο για αλλαγή γεύσης και δημιούργησε μία καινούρια ιεροτελεστία για τα πρωινά σου.

Σύμμαχος: Φρούτα και λαχανικά

Σύμφωνα με την έρευνα του Nicotine & Tobacco Research, οι καπνιστές τείνουν να τρώνε λιγότερα φρούτα και λαχανικά από όσους δεν καπνίζουν, επομένως είναι καλή ιδέα να τα προσθέσεις στην διατροφή σου όταν προσπαθείς να το κόψεις. Όταν οι ερευνητές ανέλυσαν τις διατροφικές συνήθειες 1000 καπνιστών, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι εκείνοι που έτρωγαν φρούτα και λαχανικά ήταν τρεις φορές πιο πιθανό να μην κάνουν τσιγάρο για τουλάχιστον 30 μέρες παραπάνω από όσους δεν τα είχαν εντάξει στο καθημερινό τους μενού. Ο λόγος; Μάλλον ο ίδιος με τα γαλακτοκομικά. Κάνουν την γεύση του τσιγάρου να είναι απαίσια και να προκαλεί αναγούλα. Ένα μπρόκολο λοιπόν ίσως σε σώσει.

Αντίπαλος: Αλκοόλ

Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά, όλοι καταλαβαίνουμε. Ένα τσιγάρο με την μπίρα, ένα ακόμα με το κρασί, δύο ή τρία μαζί με το κοκτέιλ στο σπίτι. Καλύτερα λοιπόν να αποφύγεις τα μελαγχολικά ποτά στην καραντίνα αν προσπαθείς να περιορίσεις το κάπνισμα, αν και καταλαβαίνουμε πως κάτι τέτοιο φαντάζει ιδιαίτερα δύσκολο κάτω από αυτές τις συνθήκες.

Σύμμαχος: Ποπ κορν

Όταν κόβεις το τσιγάρο, ίσως να έχεις μία ανάγκη να μασουλάς κάτι όλη την ώρα, εφόσον δεν μπορείς να απασχολείς τα χέρια και τα στόμα σου με τίποτα άλλο. Και ιδού το ποπ κορν! Όταν το φτιάχνεις μόνος σου και χωρίς βούτυρο έχει ελάχιστες θερμίδες, μπορεί να σε κάνει να αισθάνεσαι χορτάτος και θα σε κρατήσει απασχολημένο έτσι ώστε να αποφύγεις τις κακοτοπιές.

Αντίπαλος: Φαγητά με χαμηλές θερμίδες

Κατανοητό να θέλεις να προσέχεις τις θερμίδες που καταναλώνεις καθημερινά, εφόσον είναι γνωστό πως ένα μεγάλο ποσοστό πρώην καπνιστών παίρνουν βάρος με το που αποφασίζουν να το κόψουν. Όμως το να βασίζεσαι μόνο σε τροφές με χαμηλές θερμίδες και να αισθάνεσαι μία μόνιμη πείνα είναι εξίσου βλαβερό και τελικά θα σε ωθήσει στο να ανάψεις τσιγάρο για να ηρεμήσεις το στομάχι σου που γουργουρίζει. Όλα με μέτρο! Τρία γεύματα την ημέρα και δύο μικρά σνακ είναι ό,τι καλύτερο.

Σύμμαχος: Τσίχλες

Εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό με το ποπ κορν, αν και μεταξύ μας δεν είναι τόσο γευστικές.

Σύμμαχος: Φυτικές ίνες

Δεν θα σε βοηθήσουν ιδιαίτερα στο κόψιμο του τσιγάρου αυτού καθαυτού, αλλά φαγητά όπως το μπρόκολο, τα φασόλια, τα μούρα και η βρώμη είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, θα σε κρατήσουν χορτάτο για περισσότερη ώρα. Έτσι θα αποφύγεις και να πάρεις βάρος όσο προσπαθείς (αν κάτι τέτοιο επιθυμείς), και θα αισθάνεσαι πλήρης χωρίς να ανάψεις.

Καλή επιτυχία!