Ο Γιώργος Καπουτζίδης είναι αδιαμφισβήτητα ένας άνθρωπος, που έχει συνεισφέρει τρομερά στην προώθηση των LGBTQIA+ ζητημάτων στη χώρα. Συνεισφορά, που ελάχιστοι διάσημοι της χώρας και δη της τηλεόρασης έχουν έστω προσπαθήσει να πετύχουν. Αυτή μεγάλωσε ακόμα περισσότερο το περασμένο Σάββατο, όταν στη διάρκεια της αναμετάδοσης του τελικού της Eurovision 2022, εκείνος είπε: “Την Πέμπτη, που σχολίαζα τη Σουηδία και είπα ‘μμμ’, κάποιος μού έγραψε ότι είμαι κακιά αδερφή. Που αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή και όμορφη και έξυπνη και πετυχημένη. Ξέρετε. Και μη σοκάρεστε, μη σοκάρεστε. Αυτά πρέπει να τα συζητάμε και να τα συζητάμε ανοιχτά. Αν δεν τα συζητήσουμε, δεν θα τα αντιμετωπίσουμε ποτέ”. 

Ο Γιώργος Καπουτζίδης μόλις σε μερικές φράσεις κατάφερε να αποστομώσει όποιον ομοφοβικό τον χαρακτήρισε “αδερφή” και όποιον ομοφοβικό έχει γενικά χαρακτηρίσει κάποια στιγμή έναν gay άντρα ως “αδερφή”. Κι αν δεν κατανοείς την τεράστια σημασία της κίνησής του, τότε ίσως σε βοηθήσει η τελευταία του συνέντευξη στο Πρωινό. Ο ίδιος εξήγησε ότι αυτό, που έκανε, λέγεται επανοικειοποίηση. Πήρε, δηλαδή, μία προσβλητική λέξη προς τους gay, την χρησιμοποίησε ο ίδιος και με αυτόν τον τρόπο κατάφερε να κάνει την προσβλητική χροιά της σε μεγάλο βαθμό να εξαλειφθεί. 

“Αυτό, το οποίο έκανα στην ουσία, για να μη νομίζετε ότι ανακάλυψα την πυρίτιδα, έχει όρο, υπάρχει σαν όρος. Λέγεται reappropriation στα αγγλικά, επανοικειοποίηση μεταφράζεται στα ελληνικά. Νομίζω μόνο μέλη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας γνωρίζουν αυτόν τον όρο στην Ελλάδα και αυτό είναι κρίμα και καλό είναι να γίνεται. Τι είναι; Όταν μία πληθυσμιακή ομάδα ξεκίνησε τη δεκαετία του ‘70 στην Αμερική και νομίζω του ‘80 στην Αγγλία -τώρα μπορεί να κάνω και λάθος στις χρονολογίες, συγχωρέστε με-, να κάνει το εξής: μία πληθυσμιακή ομάδα παίρνει τις μειωτικές, προσβλητικές λέξεις, που λένε εναντίον της οι άλλοι, τις οικειοποιείται, τις χρησιμοποιεί η ίδια, τις βάζει η ίδια στο δικό της λεξιλόγιο και έτσι ο μειωτικός χαρακτήρας των λέξεων και ο προσβλητικός χαρακτήρας των λέξεων φθίνει. Και αν εγώ πω τον εαυτό μου αδερφή και το λέω τόσο εύκολα, το να μού το πεις εσύ δεν τρέχει και τίποτα.

Μάλιστα, για να σάς το πω και ακριβώς, η λέξη queer, η οποία αυτή την στιγμή υπάρχει σε όλα τα λεξικά της αγγλικής γλώσσας -έτσι δεν είναι;-, τη δεκαετία του ‘70 ήταν βρισιά. Την πήραν, όμως, οι gay, την χρησιμοποίησαν και μείωσαν την ισχύ, εξανέμισαν την ισχύ αυτής της βρισιάς. Αυτό γίνεται. Στην Ελλάδα αυτό το πράγμα, δυστυχώς, δεν έχει γίνει καθόλου, Καθόμαστε κι ακούμε ό,τι θέλει ο άλλος να μάς πει και σκύβουμε το κεφάλι και νομίζω ότι πρέπει αυτό το πράγμα σιγά σιγά να αλλάξει”, εξήγησε χαρακτηριστικά.

Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί και ακόμα μία κίνηση του Γιώργου Καπουτζίδη στη διάρκεια του τελικού. Όπως αποκάλυψε, αν και πέρασε πιο απαρατήρητο, ο παρουσιαστής και καλλιτέχνης μετά από αρκετά χρόνια έδωσε την απάντησή του, σε παρόμοιο τόνο με προηγουμένως, προς τον ομοφοβικό οχετό, που είχε εξαπολύσει εναντίον του το 2006 ο Γιώργος Γεωργίου. 

“Και δεν είναι μόνο αυτό. Έκανα και κάτι άλλο. Δεν το ακούσατε, όμως. Εγώ το 2006, όταν παρουσίαζα τη Eurovision, νομίζω δέχτηκα και την πιο ακραία επίθεση, που έχει γίνει σε άνθρωπο της τηλεόρασης. Ένας αθλητικογράφος είχε μιλήσει στην εκπομπή του για τον τρόπο, με τον οποίο παρουσίασα τη Eurovision. Εννοείται είχε πει αδερφή και αδερφάρα. Είχε πει ‘Αχ καλέ, βλέπω την Αννούλα, βλέπω την Αννούλα’, ότι εγώ έλεγα ‘Βλέπω την Αννούλα’. Μετά είπε την φράση ‘Όξω, που… και άσχημε’ και διάφορα άλλα. Αυτές οι φράσεις στο λεξιλόγιο των νέων εκείνης της εποχής περάσανε. Για να κοροϊδέψουν gay παιδιά, τα λέγανε ‘Αννούλες’. Δημιούργησε μία καινούργια βρισιά. Οπότε αυτό το ‘Βλέπω την Αννούλα’, όταν εμφανίστηκε το τραγούδι της Γερμανίας, είπα ότι ετοιμάζεται στην σκηνή το Hotel Ερμού, γιατί το σκηνικό ήταν πραγματικά σαν το Hotel Ερμού, μόνο που αυτή τη φορά δεν βλέπω την Αννούλα, βλέπω τον Malik Harris. Άρα πήρα το ‘Βλέπω την Αννούλα’ και το χρησιμοποίησα”.