Πολλοί είναι όσοι συνδέουν τις μεγάλες ποσότητες ιδρώτα μετά τη γυμναστική με το πόσο επιτυχημένο ήταν το workout τους εκείνη την ημέρα, έχοντας την αίσθηση πως αν έχουν δεν έχουν γίνει μουσκίδι μέχρι το τέλος του session, τότε αυτό σημαίνει πως κάτι δεν έγινε όπως έπρεπε να γίνει και πως δεν έφτασαν στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων τους. Ως άτομο που έχει περάσει αρκετές ώρες της ζωής του σε γυμναστήρια προσπαθώντας να χάσει βάρος, η άποψη πως ο ιδρώτας είναι “το λίπος που κλαίει όταν φεύγει από το σώμα μας” είναι κάτι που έχω ακούσει επανειλημμένως (και λέξη προς λέξη). Ισχύει κάτι τέτοιο ή πρόκειται για μία ακόμα παραπληροφόρηση της diet culture, όπως οι κρέμες αδυνατίσματος και η “ενεργοποίηση του μεταβολισμού“;

 

Σύμφωνα λοιπόν με την Meghan Nagel, επικεφαλής του προγράμματος fitness Virtual Health Partners και της καθηγήτριας Becky Kerkenbush από το Πανεπιστήμιο του Wisconsin, o ιδρώτας δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να υπολογίζουμε πόσο γυμναστήκαμε μέσα σε μία ημέρα. Πρόκειται απλώς για τον μηχανισμό που χρησιμοποιεί το σώμα μας για να ρίξει την θερμοκρασία του και λειτουργεί στον καθένα διαφορετικά. Κάποιοι γίνονται κόκκινοι σαν παντζάρια και στάζουν ολόκληροι μετά από έναν απλό περίπατο ενώ άλλοι είναι σχεδόν στεγνοί μετά από μια ώρα στο ποδήλατο.

Κάτι τέτοιο σημαίνει πως η γυμναστική σε περιβάλλοντα με υψηλές θερμοκρασίες ή με πολλή υγρασία προκαλούν μεγαλύτερες ποσότητες ιδρώτα στο σώμα σου και ο μόνος τρόπος που μπορούν να βοηθήσουν στον στόχο σου να χάσεις βάρος είναι στο κάψιμο περισσότερων θερμίδων (καθώς το σώμα καταβάλει μεγαλύτερη προσπάθεια για να ρίξει την θερμοκρασία σου). Προφανώς όμως μπορεί η παραπάνω συμπεριφορά μπορεί να καταλήξει εξαιρετικά βλαβερή για τον οργανισμό σου αν δεν λάβεις τα απαραίτητα μέτρα.

Προφανώς αν ζυγιστείς πριν και μετά από μία ώρα έντονης γυμναστικής, θα δεις την ζυγαριά σου να κατεβαίνει. Αυτό όμως σημαίνει πως εξαιτίας του ιδρώτα έχεις χάσει υγρά και όχι λίπος. Πρέπει λοιπόν αμέσως να πιεις νερό ή/και κάποιο τονωτικό ποτό με ηλεκτρολύτες για να αποφύγεις την αφυδάτωση.

Αν λοιπόν έχεις σκοπό φέτος το καλοκαίρι να δοκιμάσεις hot yoga, εμείς είμαστε μαζί σου αλλά θα σου το πούμε ξανά και ξανά πως πρέπει να προστατέψεις τον εαυτό σου. Ιδού και μία λίστα με τα όλα όσα πρέπει να προσέξεις αν γυμνάζεσαι με καύσωνα και μία μεγάλη παράκληση να μην υποβάλεις το σώμα σου σε τίποτα extreme που δεν μπορεί να αντέξει.