Ο λόξιγκας είναι από τα πιο εκνευριστικά πράγματα που μπορούν να συμβούν και για αυτό όλοι ψάχνουμε έναν τρόπο να σταματήσει άμεσα. Αυτός συνήθως συμβαίνει όταν το διάφραγμα ξαφνικά συσπάται χωρίς τη θέλησή μας, ενώ την ίδια στιγμή ο λάρυγγας συσπάται επίσης, η επιγλωττίδα κλείνει με αποτέλεσμα να εμποδίζεται η ροή του αέρα. Αυτά είναι όσα συμβαίνουν βιολογικά, από τι όμως προκαλείται; Οι πιο συχνές αιτίες είναι η υπερβολική κατανάλωση τροφίμων πάρα πολύ γρήγορα, η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, η κατάποση μεγάλης ποσότητας αέρα σε σύντομο χρόνο, το κάπνισμα, ξαφνική αλλαγή στη θερμοκρασία του στομάχου αλλά και το στρες.Πρόσφατα σε μια μεγάλη παρέα κάποιος έπαθε λόξιγκα και τότε όλοι έσπευσαν να μοιραστούν από ένα “γιατροσόφι” για να σταματήσει. Έτσι σκεφτήκαμε πως ο καθένας έχει τα δικά του “κόλπα” για να κόψει τον λόξιγκα, τα περισσότερα από τα οποία έχουν μεταδοθεί από στόμα σε στόμα και ακόμα κι αν δεν είναι όλα τους αποτελεσματικά ή επιστημονικά αποδεδειγμένα είναι αστεία, παράξενα και με έναν τρόπο δείγμα κουλτούρας. Τα συγκεντρώσαμε και ξέρουμε ότι το πιο πιθανό είναι την επόμενη φορά που θα σας πιάσει λόξιγκας θα τα δοκιμάσετε όλα με τη σειρά και θα πιστέψετε εκείνο που εφαρμόζατε όταν τελικά αυτός σταμάτησε μόνος του.

Το κλασικό κράτημα της αναπνοής

Από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνουμε ως παιδιά είναι να κρατάμε την αναπνοή μας όταν μας συμβαίνει λόξιγκας. Αν και συνήθως καταλήγουμε απλώς να τρανταζόμαστε ενώ ταυτόχρονα δεν μπορούμε να πάρουμε ανάσα, η αλήθεια είναι ότι αυτό εδώ το κόλπο έχει βάση, καθώς διακόπτοντας για λίγο την παροχή οξυγόνου στον οργανισμό μας είναι σαν να το κάνουμε restart. Παρόλα αυτά έχει σημασία να θυμόμαστε να κλείνουμε και τη μύτη και να μην κρατάμε την αναπνοή μας με τη μέθοδο του Joey.

Το να σε τρομάξει κάποιος

Το αμέσως επόμενο φυσικά είναι το να σε τρομάξει κάποιος. Ο βασικότερος λόγος που αυτό το “γιατροσόφι” δεν πιάνει, το οποίο μάλλον έχει την ίδια λογική με το αν πονάς κάπου να σε χτυπήσει κάποιος για να εστιάσεις σε άλλο πόνο (αλήθεια, ποιος τα σκέφτεται αυτά;), είναι ότι το περιμένεις να συμβεί. Και μέχρι φυσικά να σε τρομάξει κάποιος σε ανύποπτο χρόνο, ο λόξιγκας έχει φύγει μόνος του.

Μια κουταλιά ζάχαρη

Η ζάχαρη ως μέσο αντιμετώπισης του λόξυγγα έχει επιστημονική εξήγηση καθώς οι κολλώδεις τροφές είναι ιδανικές για τον ερεθισμό των πνευμονογαστρικών μυών και θα σταματήσουν τη σύσπαση, ή όπως έλεγε η γιαγιά σου, όχι λανθασμένα όπως φαίνεται, “Φάε μια κουταλιά ζάχαρη να τον γλυκάνεις”.

9 γουλιές νερό

Τα κόλπα με το νερό είναι αρκετά δημοφιλή για τον λόξιγκα. Ένα από αυτά είναι το να πιείτε 9 κοφτές γουλιές τη μία αμέσως μετά την άλλη, χωρίς διακοπή. Εναλλακτικά μπορείτε να κρατάτε τη μύτη σας καθώς πίνετε νερό.

Πιες νερό ανάποδα

Αφού γεμίσετε ένα ποτήρι με αρκετό νερό, σκύψτε και πιείτε από πάνω προς τα κάτω από τη λάθος πλευρά του ποτηριού. Ειλικρινά δεν έχουμε καμία εξήγηση για το πώς αυτό βοηθάει, δεν βλάπτει ωστόσο να το έχετε κι αυτό σαν όπλο στη φαρέρτρα σας.

“7 διάσημοι φαλακροί”

Hands down, αυτό εδώ είναι το αγαπημένο μας. Ένα γιατροσόφι λοιπόν είναι όσο έχεις λόξιγκα να θυμηθείς και να πεις όσο γρήγορα γίνεται 7 διάσημους χωρίς μαλλιά. Εμείς on the top of heads θα λέγαμε Yul Brynner, Bruce Willis, Jason Statham, Vin Diesel, Dwayne Johnson, John Malkovich, ε και Κώστας Γκουσγκούνης.

Το ρέψιμο

Κι όμως. Μια ακόμα συμβουλή που έχουμε ακούσει για να σταματήσει ο λόξιγκας είναι το να προσπαθήσεις να ρευτείς. Το συγκεκριμένο τρικ δεν είναι εντελώς αβάσιμο, αφού το ρέψιμο μπορεί να ξεμπλοκάρει το σύστημα και να βοηθήσει την φυσιολογική ροή του αέρα στο αναπνευστικό μας σύστημα.

Λεμόνι

Αντίθετα από την ζάχαρη, μπορείτε να “εκνευρίσετε” τον λόξιγκα σας να σηκωθεί να φύγει με το να βάλετε στο στόμα μια φέτα λεμόνι και να την πιπιλίσετε σαν γλειφιτζούρι.

Μια μπουκιά ψωμί

Ειλικρινά με τόσο υδατάνθρακα που παίζει σαν κόλπο αντιμετώπισης του λόξιγκα έχουμε αρχίσει να τον συναισθανόμαστε και να τον καταλαβαίνουμε. Λογικό είναι αν του δίνεις υδατάνθρακα να ηρεμεί, όπως εμείς μετά από ένα λαχταριστό πιάτο μακαρόνια. Συνεπώς, το κόλπο είναι φάτε μια μπουκιά ψωμί, αλλά μόνο την ψίχα.

Ελαφριά πίεση στο στήθος

Ένας τρόπος να ασκήσετε ελαφριά πίεση στο στήθος σας και να βοηθήσετε τον λόξιγκα να φύγει είναι να μαζέψτε τα γόνατά σας προς το στήθος σας και σκύψτε προς τα εμπρός. Εναλλακτικά αν ο λόξιγκας δεν σταματάει, μπορείτε ενώ βρίσκεστε στην ίδια στάση να αρχίσετε τα κλάματα από την απελπισία, για ένα πιο δραματικό εφέ.

Αναπνοή σε χαρτοσακούλα

Επίσης, κλασικό κόλπο είναι το να αναπνεύστε μέσα σε μια χάρτινη σακούλα. Προσέξτε μονάχα να μην είναι ακόμα μέσα η απόδειξη.