Είναι σχεδόν αδύνατο να έχεις μεγαλώσει στην Ελλάδα και να μην έχεις δει ξανά και ξανά τις ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Αυτές καταφέρνουν σταθερά μέχρι σήμερα, δεκαετίες μετά την δημιουργία τους, να μάς ταξιδεύουν σε μία άλλη εποχή, με τα καλά και με τα κακά της. Κάποιες από αυτές, βέβαια, μάς έχουν ταξιδέψει επανειλημμένως και στα νησιά της χώρας. Σού συγκεντρώσαμε τις αγαπημένες μας, για να μπεις μαζί τους ακόμα περισσότερο στο mood του ελληνικού καλοκαιριού. 

Γοργόνες και μάγκες (1968)

Ο Πέτρος είναι γιος εργολάβου, που θέλει να αγοράσει γη σε ένα νησί, για να βγάλει λεφτά από τα τουριστικά έργα. Η Φλώρα είναι ανταγωνίστρια, που μαθαίνει τα σχέδια του και θέλει να τον προλάβει. Φτάνοντας στο νησί κάνουν τη ζωή των ντόπιων άνω κάτω, με όλους τους άντρες να γοητεύονται από την Φλώρα και με την κόρη του ταβερνιάρη του νησιού, Μαρίνα, να ερωτεύεται τον Πέτρο. Όλα με φόντο την Ύδρα. 

Η κόμησσα της Κέρκυρας (1972)

Αν έχεις κανονίσει ταξίδι στην Κέρκυρα και θες να μάθεις τους must προορισμούς, δες αυτή την ταινία. Ο Σωτήρης Καρέλης θέλει να φτιάξει ξενοδοχείο στο νησί και προσπαθεί να πείσει την Αντζολίνα να τού πουλήσει το σπίτι της και γι’ αυτό λέει ψέματα ότι έρχεται εκ μέρους του χρόνια εξαφανισμένου αρραβωνιαστικού της. Στην πορεία τη συμπαθεί και αναπτύσσει συναισθήματα για εκείνη, ενώ στο μεταξύ εκείνη δέχεται να φιλοξενήσει μία ορχήστρα και ένα μπαλέτο από την Ιταλία στο σπίτι της. Τελικά, αναλαμβάνει χρέη τραγουδίστριας, αφού η κανονική δεν εμφανίζεται.

Ποια είναι η Μαργαρίτα (1961)

Η Μαργαρίτα πιάνει δουλειά σε έναν οίκο μόδας. Ο ιδιοκτήτης την στέλνει μαζί με τον βοηθό του, Γρηγόρη, στην Κω, με σκοπό να υποδυθεί την πλούσια και να διαφημίσει τα ρούχα του. Ωστόσο, το όνομα, που δίνουν για να βγάλουν εισιτήριο, τυχαίνει να είναι ίδιο με εκείνο της κόρης του ευεργέτη του νησιού. Έτσι, καταλήγουν η Μαργαρίτα να πρέπει να προσποιηθεί ότι είναι εκείνη και ο Γρηγόρης να κάνει τον γραμματέα της. Στο μεταξύ, ένας οικογενειακός φίλος της Μαργαρίτας, που έχει να τη δει από μικρή, επιμένει να τούς φιλοξενήσει, ενώ υποπτεύεται ότι κάτι δεν πάει καλά. 

Μανταλένα (1960)

Στην ταινία το ακούμε ως Ασπρονήσι, αλλά στην πραγματικότητα βλέπουμε την Αντίπαρο. Εκεί ο πατέρας της Μανταλένας πεθαίνει και εκείνη του υπόσχεται να αναλάβει τη δουλειά του βαρκάρη στη θέση του, για να μην πεινάσουν τα αδέρφια της. Ωστόσο, οι ντόπιοι δεν θέλουν γυναίκα βαρκάρη και δεν την εμπιστεύονται, με αποτέλεσμα να προτιμούν τον αντίπαλό της, Λάμπη. Μαζί με τον παπά, κανονίζει ένα σχέδιο, για να αλλάξουν στάση απέναντί της, ενώ συγχρόνως μερικά τριαντάφυλλα στη βάρκα της την κάνουν να αλλάξει στάση προς τον αντίπαλό της. 

Κορίτσια για φίλημα (1964)

Η Ρένα ταξιδεύει από τη Νέα Υόρκη στη Ρόδο, για να βοηθήσει τον αδερφό της να βρει χρήματα, για να εκμεταλλευτεί το ιαματικό νερό, που βρέθηκε στο κτήμα της γυναίκας του. Μαζί της έρχονται στο νησί και η ανιψιά της, Τζένη, και ο Ελληνοαμερικανός φίλος της, Τζιμ, που την φλερτάρει συνεχώς. Στο νησί βρίσκεται και ο πλούσιος Ανδρέας και ο φτωχός φίλος του, Κώστας, που αποφασίζουν να αλλάξουν ρόλους, για να διεκδικήσουν την Τζένη. Εκείνη ερωτεύεται τον πρώτο, ο οποίος την παίρνει και φεύγουν για την Ύδρα, όταν μία παλιά του φίλη προσπαθεί να αποκαλύψει την αλήθεια.

Το δόλωμα (1964)

Ο Βαλέρης και ο Μάνθος είναι κατά συρροήν απατεώνες, που στήνουν παιχνίδια με χαρτιά. Για να πετύχουν την επόμενη κομπίνα τους, χρειάζονται για συνεργάτη μία ωραία γυναίκα, που θα πείσει για αριστοκράτισσα. Έτσι, βρίσκουν την Καίτη σε ένα μαγαζί της Τρούμπας και αρχίζουν να την εκπαιδεύουν. Τελικά, φτάνουν σε ένα ξενοδοχείο της Ρόδου, όπου Βαλέρης και Καίτη συστήνονται ως πλούσια αδέρφια. Τα πράγματα, όμως, περιπλέκονται όταν εκείνη αποκτά αισθήματα για τον Μίλτο, αλλά και όταν ένα πελάτης του καμπαρέ στην Τρούμπα την αναγνωρίζει και βοηθά την αστυνομία να εντοπίσει τους απατεώνες. 

Ο τρελοπενηντάρης (1971)

Ο Ανδρέας αλλάζει συνεχώς επαγγελματικά σχέδια, με αποτέλεσμα να είναι σε αρκετά κακή οικονομική κατάσταση. Όταν ένας επιχειρηματίας συμπολεμιστής του από το Αλβανικό μέτωπο το μαθαίνει, αποφασίζει να του δώσει μία θέση στην εταιρεία του. Η μοναδική προϋπόθεση είναι να τού αποδείξει το ταλέντο του στις δημόσιες σχέσεις, ταξιδεύοντας στην Ύδρα και καταφέρνοντας να πείσει τους πάντες γύρω του ότι είναι πλούσιος εφοπλιστής, χωρίς να έχει καθόλου λεφτά πάνω του.

Η νεράιδα και το παλικάρι (1969)

Σε ένα χωριό στην Κρήτη, υπάρχει μεγάλη βεντέτα ανάμεσα στους Βροντάκηδες και τους Φουρτουνάκηδες. Μάλιστα, ο Βροντάκης έστειλε τον γιο του, Μανούσο, από μικρό στην Αθήνα, για να είναι σίγουρος ότι δεν πρόκειται να αγαπηθεί με την κόρη του Φουρτουνάκη, Κατερινιώ. Ωστόσο, όταν ο Μανούσος επιστρέφει στο νησί για ένα προξενιό και βλέπει το Κατερινιώ στον αρραβώνα της με τον Σκανταλάκη, την ερωτεύεται. Της ζητάει να βγουν χωρίς να αποκαλύψει την ταυτότητά του, αλλά όταν εκείνη μαθαίνει ποιος είναι, ξεκινάει το μπλέξιμο. 

Τζένη Τζένη (1966)

Βρισκόμαστε στις Σπέτσες, όπου ο Νίκος Μαντάς προσπαθεί να πείσει τους ντόπιους να τον ψηφίσουν στις ερχόμενες βουλευτικές εκλογές. Ωστόσο, ο κομματάρχης του νησιού στηρίζει τον αντίπαλό του, ανεβάζοντας πολύ τις πιθανότητες ο Νίκος να χάσει. Έτσι, ο θείος του προτείνει στην κόρη του κομματάρχη, Τζένη, να παντρευτεί με λευκό γάμο τον ανιψιό του, ώστε να πάρουν τον πατέρα της με το μέρος τους, με αντάλλαγμα να πληρώσουν τα χρέη του. Το πράγμα, βέβαια, περιπλέκεται όταν έρχονται στο νησί η Υβόννη και η μητέρα της, με την πρώτη να αποκαλύπτεται ότι έχει παντρευτεί τον Νίκο στην Αμερική. 

Η θεία μου η χίπισσα (1970)

Η Λένη είναι καθαρίστρια σε ξενοδοχείο της Αθήνας, που σπουδάζει την κόρη της, Κάθριν, στην Αμερική και της κρύβει ότι ζει στην φτώχεια. Όταν αυτή αποφασίζει να την επισκεφτεί με τον χίπι αρραβωνιαστικό της, Τζόνι, ένας ένοικος τους ξενοδοχείου, ο Στέφανος, τη βοηθάει να υποδυθεί την πλούσια. Λίγο μετά την άφιξή της, η Κάθριν και ο Τζόνι αποφασίζουν να φύγουν μαζί στα Μάταλα της Κρήτης και να βρουν άλλους χίπιδες, όπου η Λένη και ο πατέρας του Τζόνι πάνε να τους βρουν. Αργότερα, το ταξίδι τούς πάει και στη Ρόδο.