Υπάρχει λόγος που η εκπροσώπηση διαφορετικών ομάδων στο δημόσιο χώρο είναι σημαντική. Ειδικά όταν μιλάμε για τον χώρο της μόδας, το να βλέπεις κάποιον με την ίδια “διαφορετικότητα” να πρωταγωνιστεί είναι σαν επιτέλους ο κόσμος να σου λέει ότι “ναι, κι εσύ είσαι όμορφος και το βλέπουμε”. Ακόμα πιο σημαντικό; Όταν η συμπερίληψη γίνεται χωρίς την προσπάθεια η όποια ιδιαιτερότητά σου να κρυφτεί.
Γι’ αυτό η νέα καμπάνια του ASOS δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητη. Το κατάστημα, πριν μερικές μέρες, κυκλοφόρησε φωτογραφίες από την τελευταία του καμπάνια. Σε αυτές ανακαλύψαμε ότι είχε προσλάβει ως μοντέλο την Tasha Ghouri. Η χορεύτρια είναι εκ γενετής κωφή και έχει κοχλιακό εμφύτευμα στο δεξί της αυτί. Σε περίπτωση που δεν γνωρίζεις τι είναι, πρόκειται για μία χειρουργικά εμφυτευμένη νευροπροθετική συσκευή. Αυτή χρησιμοποιείται, για να δώσει μία αίσθηση του ήχου, σε άτομα με μέτρια έως βαριά απώλεια ακοής.
Φυσικά, το ζήτημα δεν είναι απλά η πρόσληψη της Ghouri. Το ASOS αποφάσισε να την βάλει να φωτογραφηθεί με τα τρία από τα νέα του σκουλαρίκια. Το ακόμα σημαντικότερο; Δεν έγινε καμία προσπάθεια το κοχλιακό εμφύτευμα να κρυφτεί με τα μαλλιά, με την πόζα ή με την κλίση της κάμερας. Αντιθέτως, φαίνεται και στις τρεις φωτογραφίες πεντακάθαρα και καταλαμβάνει τον ίδιο χώρο με το υπόλοιπο αυτί του μοντέλου και το σκουλαρίκι.
© ASOS
Οι αντιδράσεις του κόσμου ήταν φυσικά τρομερά θετικές. Στην πλειοψηφία τους, ήρθαν από ανθρώπους που οι ίδιοι ή τα παιδιά τους έχουν κοχλιακό εμφύτευμα. Όλοι λίγο πολύ περνάνε το ίδιο μήνυμα. Είναι η πρώτη φορά, που νιώθουν ότι πραγματικά εκπροσωπούνται στον χώρο της μόδας, που νιώθουν ότι η ύπαρξή τους αναγνωρίζεται σε αυτόν και που δεν αισθάνονται ότι το εμφύτευμά τους είναι κάτι που πρέπει να κρύβουν και να καλύπτουν.
© ASOS